FANDOM

Nissan.logo.jpg

Nissan je japonská automobilová značka, ktorá sa pôvodne volala Datsun. V dnešnej dobe patrí medzi jednu z najproduktívnejších a najznámejších značiek v Japonsku.

V roku 1911 bola založená firma "Kwaischinsha Motocar Works" v Tokiu. V roku 1914 postavili prvý osobný automobil, ten nazývali „DAT“, kvôli iniciálam z priezviska troch zakladateľov firmy – Den, Aoyama a Takeuchi. Roku 1918 premenovali firmu z "Kwaischinsha Motocar Co." na "DAT Motocar Co.". Neskôr sa k tomuto novému názvu pridalo SUN, takže vznikol „DATSUN“. Datsun pre výrobu svojich vozidiel založila novú firmu "Nissan Motor Co.", ktorá čiastočne prepožičala svoj názov automobilom NISSAN. V čase 2. svetovej vojny bola výroba Nissanu pozastavená a obnovená hneď po jej skončení, čo bolo pomerne skoro, už v novembri 1945. Automobily Datsun slávili veľký úspech v Amerike, ale horšie to bolo v Európe, tu sa tieto športové typy vozov predávali o dost menej. Naštastie sa vedenie tejto automobilky nevzdalo a ako jediní vložili do európskeho programu najväčšiu finančnú čiastku.

Súčasné modely:370Z Cabstar Cube GT-R Juke Leaf Maxima Micra Murano Navara Note NV200 NV400 Pathfinder Patrol Primastar Qashqai Sentra Serena Teana Tiida X-Trail

Minulé modely:100NX 240SX 350Z 370Z Almera Almera Tino Bluebird Stanza Cherry Interstar Primera Sunny Sunny GTI-R Terrano II Vanette

Also on FANDOM

Random Wiki